Dr. Francisco Villarroel Ordenes (PhD. in Marketing, Maastricht University) is a Full Professor of Marketing at the University of Bologna. Francisco has experience teaching the courses Branding, Social Media Marketing, Performance Marketing, Analytics, and Text Mining, at the Bachelor, Master’s and PhD level. His research revolves around the themes of branding, customer experience, and digital marketing, and it has been published in leading journals including the Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Service Research, Journal of Retailing, among others. He currently serves on the editorial review boards of the Journal of Consumer Research, Journal of Retailing, the Journal of Service Research, and the Journal of Business Research.
Il branding si è evoluto e le imprese stanno affrontando nuove sfide nella gestione della reputazione della marca. Il corso fornisce conoscenze e competenze per comprendere la gestione di marche e prodotti, considerando sia aspetti teorici sia pratici tramite la discussione in aula di casi aziendali per offrire risultati e intuizioni che offrano implicazioni significative per la gestione di marche e prodotti. Il corso si concentra su diversi aspetti del branding e della gestione del prodotto, dallo sviluppo alla diluizione. Ciò include aree ampie come le caratteristiche e funzioni della marca, il processo con cui un prodotto si trasforma in brand, la costruzione e il mantenimento della brand equity, le strategie di marca e il posizionamento.