Cristian
Finotti


Cristian Finotti
Italia Chief Procurement & Supply Chain Officer Amplifon Spa Extended Faculty

C-level Executive leading – since 2016 – the Procurement and Supply Chain organization at Amplifon SpA, the company being headquartered in Milan and worldwide market leader in providing hearing solutions to millions of people in more than 25 countries. With a wide international experience and competences, proven in different leading roles such as General Business Management, Product Development, Industrial Operations, Procurement and Supply Chain, he developed and led several strategic Transformation programs in each of the companies he joined. He has been involved since the beginning of his career in roles with a strong orientation to technology and operations orchestration, with the sole purpose of achieving company’s differentiation, thru profitable and sustainable growth. Cristian holds a Master Degree cum laude in Electronic Engineering at the Bologna University and a Executive MBA at Bologna Business School. His passions include sports, being tennis his most favorite, travelling, books, movies and visual arts. He is also passionate about people and taking time to identify and develop talents.

COURSES

Il modulo si focalizza sulla gestione dei fornitori e sul processo di acquisto.
La strategia di fornitura viene declinata in termini di analisi di mercato, sviluppo di un portafogli fornitori e di gestione della specifica categoria merceologica di acquisto (numero e tipologia di fornitori; modalità di gestione del rapporto: collaborativa vs. competitiva; opportunità e rischi nel ricorso al global sourcing). Il processo di acquisto viene analizzato nelle sue fasi fondamentali, con un’enfasi particolare su modalità e tecniche per il loro efficientamento. Il modulo presenta inoltre una ricca panoramica su moderni strumenti di gestione della fornitura (es.: sistemi evoluti di vendor rating; strumenti di risk-management per gli acquisti) e un approfondimento specifico sugli acquisti internazionali, sviluppato anche mediante l’analisi di esperienze reali.

 

  • Portafogli per la gestione strategica dei fornitori: matrice di Kraljic e approcci recenti
  • Le fasi del processo di acquisto: analisi di dettaglio e misure di efficientamento
  • Il rapporto di partnership col fornitore: modalità, vantaggi e limiti
  • Creare (e usare) un sistema evoluto di vendor rating
  • Risk-management per gli acquisti
  • Gli acquisti internazionali in un mondo che cambia: global sourcing, reshoring o “right-shoring”?
  • Industry 4.0: impatti nel rapporto di fornitura