Stefano
Soglia


Soglia
Managing Director of the tour operator magnetoUr Self Employed Adjunct Faculty

BIO

Lecturer and freelance consultant, he is the MD of the tour operator magnetoUr. At the BBS, he’s teaching within the Master in business management Tourism, heritage & events, dealing in particular with the tourism module and related project work. Specialised in tourism, food and wine and territorial development sectors, for which he mainly deals with strategic marketing, destination management and project management. He is a consultant in numerous entities, consortia and subjects of territorial development, on behalf of which he deals with: tourism-territorial development plans, qualitative research, planning and project management, events and communication. During his career he has also held the role of: Marketing & communication manager Consorzio del Vino Nobile di Montepulciano (SI); Project leader at the consulting firms MKG qualiting in Paris, Econstat and GMPRgroup in Bologna, Director of the Imola Area Tourism Society and Colli d’Imola Wine and Flavors Route; Project leader for APT Servizi Emilia-Romagna and APT Umbria, Destination marketing manager of Ravenna Incoming DMO. He carries out an intense teaching activity collaborating with training institutes and universities, including the University of Siena, where he was holder of the chair in Marketing and management of the destination. Graduated at the University of Bologna in Economics and Commerce, he later specialised thanks to a Masters in marketing and international business development. Cycling and Grand tour are not just activities related to professional activity, but personal interests that frequently lead him to travel by bicycle in the footsteps of authors and personalities, such as Dante Alighieri and W.A. Goethe

COURSES

Le 10 ore introduttive ai 3 progetti aziendali saranno una opportunità per invitare esperti e operatori istituzionali che possano offrire un filo conduttore tra normative, attività aziendale, opportunità istituzionali e opportunità di finanziamento di start up e nuovi progetti.

Il corso ha l’obiettivo, attraverso l’analisi di casi e di molte esperienze pratiche, di fornire attraverso un approccio soprattutto induttivo gli strumenti concettuali e pratici per la gestione di attività che riescono a conciliare e collegare entrambi i settori, per uscire dal dibattito spesso sterile tra conservazione e diffusione dei beni culturali e tra turismo di massa e turismo di elite. Il corso ha l’obiettivo di fornire anche una prospettiva equilibrata per la gestione di relazioni istituzionali e interorganizzative (anche tra pubblico e privato) per la realizzazione di progetti di turismo e cultura. Il docente è uno degli operatori più qualificati nella progettazione e realizzazione in questo settore.